Skal jeg have en persontæller i min butik?

Driver du en detailforretning, så er chancen for, at du er stødt på begrebet “persontæller” forholdsvist stor. En persontæller er som ordet meget vel antyder en tæller, der tæller personer. Nærmere bestemt tæller den, hvor mange der går ind i din forretning. Selvom det er svært at tyde, så er det noget, som rigtig mange forretninger gør brug af. Oftest er persontællerne blot gemt godt væk, så de ikke forstyrrer det udtryk en forretning skal give. Driver du en detailbutik, og overvejer du at investere i en persontæller, så kan denne artikel hjælpe dig. Vi gennemgår nemlig nogle grunde til, hvorfor du skal have en persontæller.

En persontæller giver værdifuld data

En af de åbenlyse årsager til investere i en persontæller er, at den kan give dig en masse værdifuld data, som du kan gøre brug af i din forretning. Først og fremmest kan det i en travl hverdag være svært at overskue og finde ud af, hvor mange kunder der besøger din forretning. Du har selvfølgelig dine salgstal, men hvor mange gik ind i din forretning uden at gå ud med en pose i hånden? Det er blandt andet noget af det, som en persontæller kan hjælpe dig med at finde ud af.

En anden rigtig værdifuld ting som du kan finde frem til er, hvornår på dagen dine kunder kommer for at besøge din forretning, samt hvornår det er primetime. Du kan her finde frem til, hvornår i skal være mange på vagt, og hvornår det giver mening ikke at være så mange. Der er ingen grund til at bruge unødige ressourcer på løn, hvis der ikke er arbejde nok.

Skal jeg investere i en kundetæller?

Persontælling, dørtælling, besøgstælling og kundetælling. Kært barn har mange navne. Selvom en kundetæller kan være guld værd, så er det ikke mening, at det giver mening for alle at have, med mindre du har en rigtig god økonomi i din forretning. Kundetælling er rigtig god at foretage, hvis du har et stort flow af kunder, så du har noget at måle på. Har du eksempelvis under 10 kunder eller besøgende i din butik dagligt, vil der gå rigtig lang tid, før du har noget statistik, du kan træffe beslutninger ud fra. Her vil det måske give bedre mening at investere i markedsføring. En kundetæller koster nemlig sjældent under 5.000 kroner – og for langt de fleste detailforretninger, er det en større investering.

Vi håber, at du har fået noget ud af denne artikel, og så vil vi ønske dig held og lykke med din forretning.

Skriv kommentar

*