Søgeoptimering i markedsføringsstrategien

Mange mennesker befinder sig på det vidtomspændende internet, hvorfor det også er vigtigt at tænke i markedsføring på denne online platform i forhold til at få sin virksomhed ud til flere mennesker. En online markedsføringsstrategi kan være med til at flere potentielle kunder får øjnene op for, hvad netop din virksomhed præsenterer af produkter og/eller ydelser gennem sin hjemmeside. Der findes forskellige former for online markedsføringsstrategi, hvor søgeoptimering er en strategi, der gør din hjemmeside mere synlig på internettet, når der foretages søgninger efter emner, som har relevans til din hjemmeside.

Alle markedsføringsstrategier arbejder med at skabe mere opmærksomhed omkring en side på forskellige platforme, det være online, TV, radio eller reklamer på gaden. Alle sammen strategier, der skal gøre et produkt mere interessant og skabe et behov for, at folk køber det. Samtidig er det vigtigt, at ens produkt bliver fremstillet bedre end konkurrenternes, så kunderne ikke vælger at købe ens produkt, men en konkurrents. Søgeoptimering ligger i toppen over de metoder, som fungerer bedst, når platformen er online, og et produkt skal markedsføres ud til flest mulige på en smart måde. Hvor reklamer kan virke forstyrrende og uinteressante, arbejder søgeoptimering i forbindelse med en markedsføringsstrategi på en mere intelligent måde. Ofte er reklamerne i vejen fordi, man ikke har brug for dem i det øjeblik, man ser dem og så glemmer man dem hurtigere. Det er altså vigtigt, at kunderne er åbne for forslag i forhold til, hvilken butik de skal købe deres ting hos. Hvorfor er søgeoptimering så bedre end reklamer? Jo, fordi søgeoptimering arbejder med en hjemmesides placering hos en søgemaskine, som navnet i en vis grad antyder. Det smarte ligger så i, at din hjemmeside vil ligge mere fordelagtigt i forhold til andre og konkurrende hjemmesider, når potentielle kunder søger efter produkter eller ydelser begge hjemmesider tilbyder. Hvis din hjemmeside ligger højere end dine konkurrenters side, vil der være større sandsynlighed for, at potentielle kunder klikker på og køber hos din hjemmeside. Dette valg ligger i, at de hjemmesider, der bliver præsenteret først i en søgemaskine, har den største relevans i forhold til det, der bliver søgt på. Hvis din side ligger først, er det et tegn fra søgemaskinens side af, at din hjemmeside har større relevans til emnet og er mere troværdig end andre sider.

Hvorfor skal du så bruge søgeoptimering i din markedsføringsstrategi? Fordi din side hermed kan komme ud på en bedre og bredere vis til folk, som er på udkig efter produkter, som din virksomhed tilbyder. En smartere måde at reklamere for sin virksomhed på.

Fandt du denne artikel interessant kan du læse meget mere på min blog her!

 

 

Skriv kommentar

*