Nemme tips til lokal SEO

Som lokal butiksejer kan det være svært at finde ud af, hvordan man når ud til sine kunder. Sådan bør det ikke være.

Sæt dig altid i dine kunder sted: Hvad har de brug for at vide? Og hvordan kan du give denne viden til dem?

Svar på dine kunders spørgsmål

Du skal vise, at du er eksperten på dit unikke område – din særlige niche.

Start med at lave en grundig nøgleordsanalyse, hvor du finder ud af, hvad dine kunder har mest brug for at vide. Når du har lavet denne, er det bare med at prioritere.

Hvad vil flest vide? Hvad er der lavest konkurrence på? Og hvad har du mest lyst til at skrive om?

Når du har denne liste klar, er det bare med at gå i gang. Svar kort og præcist på dine kunders spørgsmål og sørg for at gøre det i et sprog, som de forstår!

Svar på spørgsmål via en blog

Hvis du ikke har en blog, anbefaler jeg kraftigt, at du får oprettet en med det samme.

Gode, gennemarbejdede blogindlæg kan skabe meget værdifuld organisk trafik, og så længe dit indhold er relevant, kan denne trafik komme i mange år fremadrettet.

Så opret en blog (eller få din webmaster til det) og brug din nøgleordsanalyse til at guide dig mod de vigtigste emner. Derefter er det bare med at sætte indlæggene op.

Sørg for at bruge korte afsnit og indsætte både eksterne og interne links. Det gør teksten nemmere at læse, og du hjælper din bruger med at guide dem videre mod ny viden, når du indsætter links i din tekst.

Dernæst anbefaler jeg, at du markerer vigtige passager med fed, så dine brugere har nemt ved at få øje på nøgleinformationen.

Skriv gode salgstekster

Udover det er det selvfølgelig vigtigt, at du formår at sælge dine produkter eller ydelser. Det gøres bedst ved salgstekster, der er designet specifikt til at konvertere dine brugere til betalende kunder.

Hold dine beskrivelser korte og propfyldt med nøgleinformation. Sørg for at fokusere på den værdi, produktet skaber for dine kunder. Det er meget vigtigt, at du ikke bruger pladsen på ligegyldig fyld, der ingen værdi har for dine besøgende.

Lav altid unikt indhold til så mange af dine produktsider som muligt. Det er meget vigtigt, at du så vidt muligt undgår duplikeret indhold, da Google i disse tilfælde ikke ved, hvilken side, den i så fald skal rangere.

Ellers er det bare med at klø på. Desto mere relevant, unikt og kvalitetsfyldt indhold du kan skabe, desto bedre muligheder har du for at vækste din forretning.