Der findes mange forskellige muligheder for, hvordan du får folks øjne til at hvile på lige netop din virksomheds reklamer ude i den store verden.
Mange virksomheder går mere og mere over til digital annoncering, men fysiske reklamer har alligevel stadig en ret god form for pondus. Det giver noget, når man møder det i bybilledet, på villavejen, til udstillingen, eller hvor man nu ellers kunne støde på det.
Derfor bringer vi her en liste over, hvilke grafiske designs du burde bruge, så snart det handler om fysiske reklamer. Let’s get to it!
Disse grafiske designs bør du vælge mellem:
Vi prøver at ramme nogle af de mere generelle grafiske designs, som folk efterspørger, til at begynde med, og så bliver det mere specifikt efterhånden.
1 Skilte som grafisk design
Der findes et hav af forskellige muligheder for at få skilte op rundt omkring. Du kan vitterligt få dem til at hænge eller stå overalt, fordi de findes i mange forskellige materialer, størrelser, farver osv.
Der findes:
- Byggeplads-skilte
- Facade-bogstaver (ja, eller tal!)
- Skilte med lys i
- Navne-skilte som broche – eller til kontorbordet
- Plakater i mange afskygninger
- Storformatprint (du ved, de der kæmpestore reklamer rundt omkring!)
Det kan både være indendørs og udendørs, og selvfølgelig skal du bare give den gas med fantasien.
2 Bilreklamer som grafisk design
Bilreklamer er en sand klassiker. Især for små virksomheder inden for håndværkerfagene. Generelt er det bare god eksponering, at dér hvor du er i virksomhedshenseende, der befinder din bil og din reklame sig også.
Du får med andre ord rullende reklame. Og disse kan designes efter den bil, du gerne vil smukkesere. Specielt runde logoer fungerer godt som bilreklamer, men du kan også få nogle sjove figurer eller gimmicks, som vil booste din marketing i alle former for bybilleder!
3 Roll-up-bannere og displays til udstillinger
Ja, eller messer! Hvis du er et sted, hvor mange mennesker samles (altså post-corona), kan det være godt at skille (ja, eller skilte 😉 ) sig anderledes ud.
Et display er et bord, du kan stå ved og dele ud af din virksomheds historier og fordele. Ved siden af dette kan du så få et roll-up-banner, som er nemt at pakke sammen, når dagen er slut.
Hvis det skal være rigtigt tjekket, ville vi også anbefale at det hele er i samme design og har en betydning mellem sig.
4 Golfskilte og beachflag
Sidstnævnte kaldes også Snowflag, da de bøde kan bruges i sand og sne – og sådan set også på asfalt eller andre knapt så spuriøse underlag.
Disse bruges oftest udendørs, fordi de helst skal have lidt vind, som får dem til at blive ekstra-synlige i mængden.
Især golfskilte kan fange folks øjne, fordi de kan fås i alle tænkelige størrelser. Derfor bruges de ofte i forbindelse med at vise sponsorer til golf-turneringer eller andre sports-konkurrencer frem.
5 Andre grafiske designs
Vi stopper ikke helt her, for der er selvfølgelig stadig langt flere muligheder. Storformat-print, som kan fylde hele bygninger. Inventar, som du kan bruge i din butik til at sætte hylder og meget andet op. Kæmpestore bannere, som er gode at rulle ud på lange overflader og fungerer ret godt til demonstrationer eller lignende.
Selvfølgelig skal du ikke gå helt ned på digitalt logodesign eller andet til webbrug, bare fordi vi nu taler fysiske reklamer op.
Men husk, at det er godt som virksomhed at findes alle steder. Så megen synlighed som muligt kan ofte gøre underværker for enhver forretning.
.
Det var denne dags tips til dig. Vi håber, at du får fundet det rigtige design til din virksomhed. Og ellers kan man jo altid ringe til eksperterne.
God dag til dig, min læselystne ven!