Har du brug for en virtuel assistent, som kan klare opgaver regelmæssigt? Leder du efter en måde, hvorpå du kan effektivisere firmadatabasevedligeholdelsen præcist og professionelt?
Hvis du synes tiden er knap, når du skal holde styr på det hele, bør du få hjælp til dine Excel-ark fra en Excel-konsulent!
De er eksperter i databasehåndtering, kender til databaseværktøj og vil hjælpe dig med at lave beregninger og udregner formler let og akkurat.
Men, når du ansætter en konsulent, skal du have nogle ting i baghovedet – her er nogle tips til at ansætte en konsulent.
Freelance hjemmesider
Hvis du ønsker at lave hurtige penge, så er den bedste løsning at outsource dine problemer. Det betyder, at du kan hyre en Excel-konsulent fra et firma, som tilbyder ekspertservicer til rimelige priser. Så kommer spørgsmålet, hvordan får jeg fat i en konsulent? Det er simpelt – blot log på forskellige freelance hjemmesider, såsom Freelancer, og led efter professionelle konsulenter. Du vil blive kvalt i tilbud – du kan tjekke konsulenternes online profiler. Du kan tjekke deres tidligere arbejde og sammenlign deres løn inden du vælger en ekspert. Alt er online – ingen ekstra opsætningsomkostninger!
Tjek tidligere arbejde
Når du begynder at modtage ansøgninger fra mulige Excel-konsulenter, skal du bare tjekke deres portefølje eller arbejdserfaring. Hvis du ansætter en ekspert online, så bør informationerne være lette at finde. Hvis du ønsker en specifik færdighed, kan du nævne det i dit jobopslag – det bør hjælpe dig med at finde de rette kandidater.
Sammenlign
Aldrig ansæt nogen uden at have tjekke andre. Du finder muligvis en kandidat, som ser meget lovende ud – men, skynd dig ikke. Brug lidt mere tid på at læse de andre profiler igennem – du ved aldrig, om du finder en endnu bedre kandidat. Du kan ikke nøjes med at sammenligne færdigheder, du skal også sammenligne deres løn, så du kan få en god handel, uden at blive snydt. Eksperter og erfarne Excel-konsulenter, såsom Kasper, er højest sandsynligt lidt dyrere, men de er også som regel bedre, så du bør overveje, om du kan nøjes med en billigere, men knap så erfaren konsulent. Erfaring og ekspertise kan helt sikkert være en fordel, for at imødekomme dine krav.
Interviews
Hvis du hyrer en online Excel-konsulent eller Excel og Access ekspert, bør du invitere kandidaten til en hurtig snak for at snakke personligt med ham, så du kan få en idé om, hvordan han eller hun er som person, hans viden og om han er i stand til at følge instrukser og udføre din opgave ordentligt. Konsulenten bør give dig et indtryk af, at du har hyret den rette person, og at dit projekt er i den rettes hænder.
Sidst, men ikke mindst, husk at blive enige om vilkår og betingelser, når du ansætter en konsulent.
Vær sikker på at eksperten, du har valgt, har forstået kravene og vil aflevere din opgave til tiden.