Som virksomhed skal man ikke længere bekymre sig om sine dyrebare data. Med en fjernbackup løsning vil data være i sikre hænder.
Det er sikkert og nemt at tage backup og når Remote backup systemet først er konfigureret foregår backup fuld automatisk på et defineret tidspunkt. Ligeledes er det nemt at lave restore af data både til eksisterende og nyt system, hvis uheldet skulle være ude.
Her er 5 gode grunde til hvorfor virksomheder bør skifte fra traditionel backup til Remote backup
1) Sikker backup på ekstern lokation.
Ved at benytte fjernbackup flytter man backup data ud af huset, hvilket beskytter imod brand, vandskade, tyveri, hærværk og nedbrud på hardware.
Selve backuppen er beskyttet med kryptering, sådan at kun den der kender krypteringsnøglen kan læse backup data igen.
2) Fjernbackup er billigere i drift og investering end traditionel backup
Ved traditionel backup skal der investeres i hardware, f.eks båndstation, DVD-brænder eller USB-harddisk. Der skal også købes medier, f.eks. bånd eller brændbare DVD’er. For at tage backup skal der også bruges et backup program, og dette skal ofte opdateres, så der skal investeres i et opdaterings abonnement.
Alt i alt er det på længere sigt dyrere end en fjernbackup løsning.
3) Fuld automatisk backup
Medarbejderne skal ikke bruge tid på at skifte bånd, USB-harddisk eller sætte medier i DVD-brænderen. Efter hver backup modtages en e-mail med status på om backup er gået godt eller skidt.
4) Nemt at genskabe data når uheldet er ude
Med fjernbackup skal man ikke læse flere medier igennem for at finde de data man ønsker genskabt. Man udpeger nemt de ønskede data og starter restore. Backup downloades hurtigt og nemt fra backup serveren over Internet.
5) Understøttelse af mange forskellige slags systemer.
Remote backup kan typisk tage backup af Windows arbejdstationer, som f.eks. Windows XP, Vista, 7 og server som f.eks. Windows 2000, 2003 og 2008. Det er også muligt at tage backup af Linux systemer og Mac. Derudover kan der tages fjernbackup af server systemer som f.eks Exchange Server, SQL server og SharePoint.