Er du virksomhedsejer? Hvis ja, så har du sikkert en hjemmeside eller webshop, hvor det jo handler om at være godt repræsenteret med gode placeringer i søgemaskinerne, såsom Google. For ellers går du glip af salg og kunder der ellers leder efter lige præcist det du tilbyder af varer eller tjeneste ydelser.
Som virksomhedsejer, så ved du sikkert også, at tiden kan være knap. Derfor heller ikke altid er tid til den vigtige del – den online markedsføring af din forretning. Ønsker du derfor at vinde kampen i Google over dine konkurrenter, da kræver det tid og hårdt arbejde, men det er normalt ikke tid du som virksomhedsejer har mest af. Derfor kan det være en god idé at alliere sig med et godt SEO firma.
3 Gode råd når du skal vælge SEO Bureau
Du får herunder 3 ting, du skal være opmærksom på, når du vælger et SEO bureau til at varetage din søgemaskineoptimering:
Kig på erfaringen
En ting du altid bør holde øje med, når du skal vælge din leverandør er, hvilken erfaring de har. Mange kalder sig SEO eksperter, uden at de har forstand på SEO. Tjek eventuelt om den/de personer reelt har et SEO firma og hjemmeside, og hvis de lover ting der lyder for godt f.eks.: én 1. plads, på Google, så er det da flot, men det er der desværre ingen der kan love!
Har de arbejdet med SEO i mange år, så ved du at de kan deres arbejde, og dermed har haft erfaring med at få andre hjemmesider til at ligge højt placeret. Alt dette kan komme dig til gode, og derfor er det en vigtig ting at have med i overvejelserne, når du skal finde din samarbejdspartner inden for søgemaskineoptimering.
Bed om rapportering
Du bør altid bede om rapportering på dine søgeord, så du kan se, om du rent faktisk får værdi ud af det arbejde, det respektive firma udfører, her skal du dog huske at SEO tager tid, ofte kan der gå måneder før det har en reel virkning. Det vigtigste er nok, at få en oversigt over udført arbejde, f.eks. lidte over backlinks (ved linkbuilding). Mange firmaer har dette i forvejen, men er du ude at hente tilbud ind, er det en passende ting at spørge ind til. Du bør også spørge, hvad deres rapporter indeholder
Kend til arbejdsmetoderne
Får du et dårligt bureau til at lave SEO for dig, kan det skade mere end det kan gavne. Du kan faktisk risikere at blive smidt helt ud af Google og andre søgemaskiner, så din side bliver bandlyst. Derfor bør du altid vælge et professionelt SEO bureau. Det er særlig med hensyn til emner som linkbuilding, hvor du bør være påpasselig, da dårlig linkbuilding kan føre til et fald i placeringer i Google, og dermed mistet omsætning, hvorimod rigtig Linkbuilding kan gavne din side markant, faktisk er Linkbuilding en af de vigtigste metoder til gode placeringer.