Når man starter en virksomhed, er der ofte talrige detaljer, som skal sikres – juridiske anliggender, overenskomster, kontorartikler og andre fysiske ressourcer. Et andet vigtigt og undervurderet område er skiltningen. Her er det essentielt at holde sig for øje, at målet ikke er mødt, bare fordi et par reklameskilte er designet og bestilt. Der er talrige dygtige forretninger, som har en kundetilfredshed, der nærmer sig perfektion men samtidigt ikke formår at markedsføre sig selv på en optimal måde. Det kan også være, at man ikke er en nyopstartet virksomhed, men alligevel ønsker at fremme opmærksomheden omkring ens tilstedeværelse.
Dansk markedsføring anbefaler specifikke tricks, der kan være fordelagtige at skrive sig bag øret. Skiltning med reklameskilte skal ikke kun være en fysisk og statisk engangsforeteelse, men det skal være en virksom og gennemtænkt praksis til fordel for kundernes interesse og virksomhedens velvære.
Formålet med reklameskilte
Reklameskilte har én funktion – at fremme kunders opmærksomhed omkring den pågældende virksomhed. Eftersom det er et kerneelement i en virksomheds succesrate, er det ikke et felt, man som virksomhedsejer har lyst til at lade gå ubemærket hen. Når man bestiller reklameskilte til intern og ekstern brug, har man sandsynligvis allerede fået designet sit logo og har styr på grafikken. Næste skridt bliver da, at overveje hvordan og hvor skiltene skal placeres, så man kan opnå en god og professionel markedsføring.
Det er klart, at man som forretning ikke kan stå og vifte kunder ind i butikken. Det ville være både uprofessionelt og trættende i længden. Det betyder dog ikke, at man ikke kan gøre kunderne opmærksomme på butikken ved en såkaldt offline markedsføring. Kunder kan ikke vide, at virksomheden eksisterer, hvis der ikke skiltes tydeligt, og det samtidigt står klart, hvad virksomheden har af ydelser. Gadeskilte er noget, der ofte er brugt af butiksejere, og dette med god grund. Her indsættes ofte pågældende brands og aktuelle tilbud hos forretningen, og skiltene har en fængende funktion. Lysskilte med LED-lys kan des mere være en god idé, da en offline markedsføring dermed kan fortsætte kontinuerligt selv udenfor butikkens åbningstider.
Reklamér med billige og holdbare skilte
Der er talrige muligheder og designs at vælge imellem, når man skal finde de rette reklameskilte til forretningen. Hvis butikken ligger ud til en vej, er det desuden fordelagtigt med tydelige sandwichskilte, der fremviser givne ydelser, som butikken tilbyder. En anden bemærkelsesværdig detalje er reklameskiltenes kvalitet og holdbarhed. Det er en god idé at finde en producent, der har erfaring og kan give gode råd omkring håndteringen af skiltene. Det anbefales yderligere at skaffe reklameskilte med påsat laminering, da holdbarheden optimeres med 2-4 år. På den måde investerer man langsigtet og markedsfører sig selv på en pålidelig måde – de holdbare skilte udviser professionalisme og loyalitet. Hos PKS Marketing sælges eksempelvis skilte produceret med kvalitetsdygtig blæk, der opretholder farvenuancerne i reklameskiltene i flere år.