Kostumer og IT support.
I foråret 2014, satte vi os for at vi ville starte en virksomhed sammen. Vi overvejede mulighederne, og det var rigtig svært. Men en dag fik vi idéen til vores første virksomhed, efter vi havde været ude og hjælpe en bedsteforælder med nogle computer problemer. Hvorfor ikke tjene penge på det? Vi genovervejede det nogle gange og til sidst blev vi enige om at tage skridtet videre. Vi søgte om CVR nummer og i maj 2014 lå det i postkassen. Navnet på vores servicevirksomhed blev Dig, Mig & IT ( http://digmigogit.dk/ ). Hele idéen med denne virksomhed var at tage ud og møde de ældre, hjemme os dem selv og lære dem at bruge computere, der hvor de føler sig trygge. Efter vi havde afsluttet vores HHX uddannelse, brugte vi vores sommerferie på at tale med lokalaviser, uddele flyers og besøge de første kunder. Vi kontaktede en lang række lokale medier i Nordjylland og vi kom da også i regional nyhederne. Det gav os blod på tanden efter mere og i løbet af efteråret 2014 begyndte tanken om en webshop at melde sig. Vi søgte lidt rundt og fandt en kostume webshop der var til salg. Vi tænkte egentlig ikke så længe over det, før vi sagde JA TAK til at købe den. Vi CVR registrerede webshoppen i januar 2015 under navnet FunDress.dk (https://fundress.dk/) . Siden var meget basal og var ikke særlig indbydende at se på. Vi har siden overtagelsen lavet en hel del ændringer og siden ligner slet ikke, den vi overtog. Vi har lagt mange timer i at gøre webshoppen til lige netop det vi ønsker. Og vi er tæt på. Ved siden af vores virksomheder, studere vi begge to IT på UCN.
Vi vil gerne inspirere andre unge til at starte deres egen virksomhed og turde tage det store spring. Vi var så heldige at vores første virksomhed ikke krævede nogen form for startkapital. Vi var enige om fra start, at det værste der kunne ske, var at det gik galt. Vi var 18 og 20, da vi startede den første virksomhed og vi var bange for at vi ikke ville blive taget seriøst når vi forsøgt at opsøge aviser og nyhedsmedier, men vi havde begge to den indstilling, at det værste de kunne sige var: ”Nej”. Derfor stormede vi de nordjyske medier og det hjalp os i høj grad. Langt de fleste af vores kunder har læst om os i en eller anden avis. Det virkede. Med vores webshop, havde vi det første stykke tid fokus på at lave hjemmesiden til vores egen. Derefter lavede vi en profil på de sociale medier og det har virket. Ved FunDress var der ikke nogen af os der frygtede vi ikke ville blive taget seriøst, så vi har heller ikke her holdt os tilbage.