Optimer onpage indhold
Sørg for at optimere de sider du gerne vil have bedre placeret til de søgeord du gerne vil ramme. Det kunne fx være søgeordet ”Søgemaskineoptimering” du gerne vil ramme. En søgemaskine optimeret side er en side, der først og fremmest er skrevet naturligt og ikke blot en side hvor du har forsøgt at bruge dit søgeord så mange gange i streg som overhovedet muligt. Ved at gøre dette risikerer du at ryge ind i en overoptimerings straf, og kan dermed få rigtig svært ved at rangere på dit søgeord.
Ting du bør have med:
- Sørg for at have ordet du vil rangere på i din URL. Dette fortæller hurtigt søgemaskinerne hvad det er din side handler om.
- Brug forskellige header tags, såsom h1, h2, hvor dit søgeord indgår.
- Sørg for at dine paragraffer berører flere forskellige underemner, så søgemaskinerne ved at du er en autoritet om dit emne.
- Hvis du bruger billede bør du have et billede der er relevant og sørge for at bruge image alt tagget med dit søgeord.
- Bruge styling af ting du gerne vil fremhæve, fx fed, kursiv og underline
Sociale medier – brug dem!
Vær tilstede på de sociale medier. En af de ting søgemaskinerne tager højde for nu om dage er om dit indhold bliver delt på de sociale medier. Ved at følge tip nr. 1 og sørge for at dit indhold for det første er af høj kvalitet, samt brugervenligt udformet, gør du det meget nemmere for folk at trykke del / like når de sidder og læser. Husk for guds skyld at inkludere nem adgang til at dele dit indhold, da mange ikke selv gider copy / paste over i deres foretrukne sociale netværk.
Lette links du kan få!
Undersøg mulighederne for hvilke links du kan få.
Hvis du er løbet tør for gode ideer til hvor du kan få links fra, kan du undersøge dine konkurrenters linkprofiler og få ideer til hvilke de andre har som du mangler. Ved hjælp af værktøjer som majestic kan du hurtigt finde links som går igen hos dine konkurrenter. Du kan evt. læse en kort guide til hvordan du gør her.
Det handler i bund og grund om at du får placeret dit link på så mange sider som muligt(helst relevante selvfølgelig, men alle links tæller med i det overordnede regnskab og kan evt. blot bruges til at udvande din ankertekst profil).
Det var 3 hurtige tips til ting du selv kan gøre i forhold til at søgemaskineoptimere din hjemmeside.