Kundebetjening og i særdeleshed ordentlig kundeservice, har aldrig været vigtigere end netop nu, hvor finanskrisen til stadighed er i aktivitet.
Folk køber mere og mere ind på internettet og det er derfor vigtigt at personalet i de fysiske butikker yder en ekstra indsats.
Undersøgelser fra USA viser at jo bedre service en kunde får i en fysisk butik, jo større er muligheden for at kunden kommer igen, på trods af at han kan købe varen billigere på nettet.
I mange år har de ansatte i butikkerne blot være “ekspedienter”, og hvor det at være opmærksom på kundens signaler, behov samt ønsker, ikke var videre udbredt.
I dag forventer kunderne en ordentligt og nærværende service. Kunden forventer ubevidst at ekspedienten kan aflæse vedkommendes behov.
Hvad de færreste faktisk tænker på, er at kundens oplevelse af service og indtryk i butikken, faktisk fylder mere end 50 % af købet.
Derfor kan dygtige ansatte nærmest udrette mirakler i butikkerne, hvis de er rigtigt til stede i nuet.
Hvem kan undervise :
René Jørgensen underviser i alle dele af detail sektoren. En af hans virkeligt stærke kompetencer, er undervisning i brugen af tilstedeværelsessansen samt nærvær.
Han har undervist og trænet personale siden 1999 og hans viden omkring forståelse og udvikling af menneskelige egenskaber gør at han har nemt ved at undervise større grupper og forsamlinger.