Et CRM system kan være nyttigt for mange virksomheder og i mange sammenhænge. Men er det nu den rigtige løsning hver gang? Er du i tvivl om et CRM system er den rigtige løsning for dig og din virksomhed? Så får du her fem fordele ved at benytte sig at et CRM system.
1. Du får det fulde overblik
Med et CRM system vil du få det fulde overblik over alle dine møder, kunder og samtaler du har haft og har i vente. Du har styr på hvornår du sidst snakkede med dine kunder, og hvad i snakkede om. Det giver dig en fordel næste gang du snakker med din kunde. Derudover undgår du en masse forvirring og spare tid, ved ikke at skulle huske på møder og finde gamle møde notater frem. De fleste CRM systemer vil minde dig om hvornår du skal kontakte dine kunder igen.
2. I kan arbejde sammen
Hvor godt arbejder du egentlig sammen med dine kollegaer? Bruger i hinanden til mere end bare at sige hej og få et godt grin sammen? Du kan sidde inde med vigtig information som dine kollegaer kan drage nytte af, og ligeledes omvendt.
Et CRM system kan samle dig og dine kollegaer ’’under et tag’’ og sørge for i alle har mulighed for at få de nødvendige informationer det kræver for at skaffe en ny kunde, eller forbedre samarbejdet med en kunde.
3. Forbedre kundeservicen
Et godt CRM system hjælper dig med at forbedre kundeservicen overfor dine kunder. Ved at nemt og hurtigt finde informationer om dine kunder og tidligere samtaler, kan du uden det store besvære, give en god service, og have en stor viden om kunden. Et CRM system hjælper med at give en hurtig og god forståelse for dine kunder, hvilket i mange tilfælde kan øge chancen for at beholde eller skaffe en kunde.
Du giver dine kunder den bedste service, med minimalt arbejde, fordi du har det fulde overblik.
4. Spar tid
I en undersøgelse fortaget af analyse organisationen YouGov, så bruger hver medarbejder ca. 10 timer om måneden på at lede efter oplysninger eller dokumenter, til et møde eller en opgave. Fysiske dokumenter og papir kan ofte forsvinde eller blandet sammen i løbet af arbejdsugerne. Selv en lille virksomhed med 5 ansatte, vil bruge 600 timer om året på at lede efter disse oplysninger. Med et CRM system vil de kunne spare en betydelig andel tid, og med en besparelse på 25%, som ofte kan opnås ved hjælp af et CRM system, så kan den lille virksomhed spare 150 timer om året, hvilket er omkring 4 arbejdsuger der er sparet. Eksemplet burde tale for sig selv om hvor meget tid man spare med et CRM system.
5. Opfølgning og effektivisering
De fleste kan nikke genkende til at afholde et møde med en potentiel eller købende kunde, for senere at skulle følge op på nogle forskelige punkter. Desværre sker det også at man i en travl hverdag straks er videre i programmet og måske ikke følger opgaven til dørs. Det giver et dårligt indtryk ved kunden og minimere chancerne for eventuelt samarbejde. Ved brug af et CRM system til at bevare overblikket sikrer du dig at der bliver fulgt op på tingene og ofte kan man i samme omgang effektivisere arbejdsgang.
En funktion der findes ved proffcrm.dk.
Er du stadig i tvivl om hvad et CRM system kan gøre for dig og din virksomhed? Eller kunne du tænke dig at få et godt tilbud på et CRM system til hele din virksomhed? Så er du velkommen til at kontakte mig på: ee@proffcrm.dk.
Skrevet af:Ebbe Eriksen, Proffcrm.dk