Selv helt små virksomheder kan få adgang til et professionelt telefonsystem. Ofte uden at det kan aflæses på telefonregningen.
Til trods for en stigende digitalisering er telefonen fortsat en primær kommunikationskanal i langt de fleste virksomheder. Uanset, hvor mange nye platforme, der vinder frem, har stort set alle behov for telefonisk kontakt med kunder og samarbejdspartnere.
De små halter bagefter
I store virksomheder er et professionelt telefonsystem en selvfølge, men rigtig mange små virksomheder halter desværre bagefter. Ofte er løsningen enkeltstående, individuelle mobiltelefoner. Resultatet er et lidt mindre professionelt udtryk og, i værste fald, mistede opkald og usikre kunder.
Professionel telefoni er tilgængeligt alle
Hvad færre ved er, at selv helt små virksomheder med ned til bare to medarbejdere kan få adgang til topprofessionel telefoni. Uden at det behøver kunne ses på regningen. Flere udbydere har små omstillingssystemer, der fungerer som rene mobile løsninger, men samtidig rummer alle de features, man tager for givet hos større virksomheder.
Stil krav
Nogle af de features, der er oplagte at implementere, selv hvis ens virksomhed kun har 2-3 ansatte er automatisk viderestilling, fælles telefonsvarer og kø. Det er let at sætte op og følger med som standard i de fleste omstillingsanlæg.
Se evt. mere om omstillingsanlæg til små virksomheder i denne artikel fra IP-telefonispecialisten Uni-tel, som leverer til alle typer kunder. Du vil bemærke, at løsningen er funderet i præcis samme platform som større virksomheder anvender.
Pris og funktionalitet
Nogle udbydere sætter priserne efter funktionalitet, men meget ofte afhænger prisen kun af, hvor mange licenser, der skal tilknyttes. Dermed har man de facto adgang til selv meget avancerede funktioner – om flere af dem næppe er relevante for helt små virksomheder.
Det hele ligger i skyen
Når det er muligt at levere gode og ofte avancerede systemer til små virksomheder, er det, fordi erhvervstelefoni i dag typisk er cloud-baseret. Hvor man i gamle dage havde et fysisk omstillingsbord, er det i dag digitalt og placeret på en server. Det kører, med andre ord, helt uden dyr hardware, og som virksomhed behøver man ikke andet end en computer eller sågar blot en mobiltelefon for at kunne være med.
Teknisk set
Teknisk siger man, at den fysiske PBX er erstattet af en virtuel PBX. PBX står for Privat Branch Exchange. Hvis du interesserer dig for det mere nørdede, ligger der flere tekniske artikler om erhvervstelefoni på Uni-tels hjemmeside. Samme sted kan du i øvrigt læse case-stories fra flere helt små virksomheder for hvem det ville være utænkeligt at undvære professionel telefoni.
Kom i gang
Tilbage er der blot at sige: Kom i gang!
Måske resulterer dit skift til professionel erhvervstelefoni sågar i en billigere løsning end den, du har i dag.