Når vi tænker på søgemaskiner, er det oftest Googles logo der springer frem i tankerne hos os. Det er den mest brugte søgemaskine, og faktisk ejer Google 80 % af alle søgebrugere. Det gør selvfølgelig Google til den mest brugte søgemaskine i verdenen, og det er derfor oftest den man koncentrerer sig om, når man snakker om SEO. Derfor er det utroligt vigtigt, at man især koncentrerer sig om at søgemaskineoptimere sin hjemmeside bedst muligt efter de ting, som Google lægger vægt på.
Google er en forretning som så meget andet i denne verden, og det er derfor vigtigt for Google at give brugerne den bedst mulige oplevelse. Det gør de ved, at de tilbyder brugerne de bedste hjemmesider ud fra søgeordene. På den måde får Google nogle tilfredse kunder, som kommer og bruger Google igen. Det er netop derfor vigtigt at tænke over, at man skal sælge sin hjemmeside til Google ved hjælp af søgemaskineoptimering, så de kan bruge din hjemmeside til at gøre brugerne tilfredse. På den måde bliver begge parter tilfredse, og så har Google lavet en god forretning.
Når man så skal vise Google, at man er den bedste hjemmeside indenfor den pågældende kategori, så er det vigtigt at have lavet ordentlig SEO. Det er nemlig med den, at du skal overbevise Google om, at det er din hjemmeside de skal tilbyde som den første til brugerne. Dette gøres ved hjælp af interne links, linkbuilding, metatags og meget mere. Alt dette kan du læse mere om her.
Har du derfor en hjemmeside, som du meget gerne så ryge til tops hos Google, så må du gøre dig fortjent til det. Laver du dit SEO arbejde ordentligt, så vil Google belønne det med en højere placering, og hvem ønsker sig ikke flere brugere eller købere til sin hjemmeside?